La cantant valenciana ha compartit aquest segon senzill, un avançament del qual serà el seu tercer EP juntament amb (IDWK) I don’t wanna know, amb un públic que ha omplit els aforaments, i actuarà a Leeds, Bishop’s Stortford i High Wycombe.
Nadia Sheikh ha llançat el tema Love is undefined , un tema que va presentar amb èxit en l’inici de la gira que realitza al Regne Unit. Aquest és el segon senzill de la cantant valenciana i un avançament del qual serà el seu tercer EP, després de publicar (IDWK) I don’t wanna know l’agost passat, que ha compartit amb un públic que ha omplit l’aforament en els concerts que ha oferit recentment a Londres, Cardiff, Liverpool i Manchester.
Love is undefined està gravat en 123 Studios a Londres i en aquest treball ha col·laborat el prestigiós productor Brett Shaw (Lady Gaga, Foals, Florence and the Machine…), que a més, s’ha encarregat de les mescles i la masterización. Sobre aquesta cançó, la compositora assegura que “és una de les meues cançons més honestes i íntimes fins al moment” i confessa que la va escriure pensant “en el sentiment que experimentes quan saps que les coses no estan funcionant però tens tanta por de ferir a l’altra persona que acabes fent-te mal a tu mateix, i com a conseqüència la fereixes fins i tot més”.
L’artista hispà-britànica, que mescla potents cançons indie-rock amb temes pop i emotives cançons acústiques, s’ha mostrat molt satisfeta de l’acolliment del públic en la gira que va iniciar el 14 d’octubre en The Water Rats a Londres, un lloc mític que va oferir el primer concert de Bob Dylan al Regne Unit en 1962 i el primer concert d’Oasi a Londres en 1994; i que va prosseguir en The Moon (Cardiff) el dia 20, Jimmy’s (Liverpool) el 21 i en Night People (Manchester) el 22, concerts amb una posada en escena ambiciosa en els quals Sheikh ha pres més protagonisme amb les guitarres en directe.
Sheikh (veu, piano i guitarra rítmica i principal), acompanyada per Rowan Davies (sota), George Gardiner (bateria), a més de la col·laboració de Harry Acreman (guitarres), afrontarà en breu el concert que se celebrarà en The Lending Room (Leeds) el dia 28, i els que suma a aquesta gira amb dues noves cites en acústic en The Horn (Bishop’s Stortford) el 14 de novembre, i en el Festival Speakeasy Vol. 1, en Bucks’ Students Union (High Wycombe) l’11 de desembre.
La compositora i intèrpret assegura que “ha sigut molt gratificant poder tocar una altra vegada amb la meua banda, compartir la nostra música amb el públic un any i mig després i comprovar la calor i l’entusiasme amb què acullen les noves cançons que estem presentant”. Ara recorda el difícil que va ser, per al món i per al sector musical, l’aturada que va provocar el Covid-19, “comencem un il·lusionant 2020 teloneando a Stereophonics en una gira amb 19 concerts per 8 països d’Europa, vaig publicar l’EP Everybody hears but no one’s *istening, i després tot es va parar. Estic gaudint d’aquesta volta als escenaris i espere que no hi haja tornada arrere”.
Undefined, nou EP
El nou EP de Nadia Sheikh, Undefined, que estarà disponible en les principals plataformes el 16 de novembre, inclourà quatre temes i serà el resultat d’un projecte molt elaborat que la cantant porta molt temps macerant. Suposa un canvi en el so de Sheikh, “més cura i més madur”, que apunta en aquest treball discogràfic més personal la direcció musical que desitja transitar en el futur. Està produït també per Shaw i gravat en 123 Studios a Londres.
Sheikh (L’Alcora – Castelló, 1996) ha actuat en rellevants esdeveniments musicals com el Festival Internacional de Benicàssim (FIB) 2018, on va ser definitiva l’aposta personal de Melvin Benn, llavors director del festival; en el Tramlines Fringe Festival (Sheffield), l’I Not Festival (Derby) o en el Festival Isle of Wight al Regne Unit, així com en nombrosos concerts a Espanya i Europa.
Va iniciar la seua carrera musical a 14 anys i ve collint el reconeixement del públic i la premsa anglesa ja apuntava sobre l’“innegable talent” de l’artista i li augurava un “futur brillant”. La crítica europea que va seguir la gira de Stereophonics va reconéixer el treball de Sheikh a la qual consideren “una artista a seguir”. Les cròniques van destacar la seua seguretat i una “gran presència en l’escenari”; van subratllar la bona producció i originalitat dels seus temes i van valorar el gran interés que va suscitar entre l’audiència. Així mateix, assenyalaven com es va guanyar i va aconseguir involucrar al públic en els concerts i van recalcar la interpretació i qualitat dels músics que la van acompanyar.