L’Orquestra de València i el seu titular, Alexander Liebreich, interpretaran demà divendres, en concert d’abonament, l’obra Orbes. Quasi una passacaglia del compositor valencià Carlos Fontcuberta.
D’esta manera, la Sala Iturbi acollirà l’estrena absoluta d’esta obra, a les 19.30 hores, encàrrec de la Fundació SGAE i l’Associació Espanyola d’Orquestres Simfòniques (AEOS) per a l’Orquestra de València.
Prèviament, a les 18.15 hores a la Sala Rodrigo, està previst un encontre i col·loqui de Fontcuberta i el professor de la formació simfònica valenciana, Josep Furió, que serà moderat per la intendent de l’Orquestra de València, Nieves Pascual, en el qual s’analitzaran els detalls d’esta partitura.
Així mateix, este programa comptarà com a solista amb un dels grans concertistes del moment com és Edgar Moreau, guardonat en prestigiosos concursos com el Rostropóvich, el Txaikovski i el Young Concert Artist Award, que interpretarà les Variacions sobre un tema rococó de Piotr Ilich Txaikovski amb el seu violoncel David Tecchler del 1711. Tancarà la vetllada la melòdica i romàntica Simfonia núm. 3 en La menor, op. 56 de Félix Mendelssohn.
El director del Palau, Vicente Llimerá ha destacat respecte a este concert que «compta l’al·licient que suposa el plaer de poder assistir a l’estrena absoluta de l’obra d’un dels nostres grans compositors com és Carlos Fontcuberta, de sòlida trajectòria nacional i internacional, com també del debut a la nostra casa d’Edgard Moreau, un extraordinari violoncel·lista lloat pel seu virtuosisme, tècnica, expressivitat i presència escènica».
Orbes. Quasi una passacaglia de Fontcuberta respon a una variació temàtica dilatada a partir dels huit primers compassos i huit entitats sonores que conformen la Introducció. En tota l’obra, el timbre i les tècniques esteses instrumentals són els elements determinants, i tan característics de la seua producció musical. Precisament, este aspecte el remarca el mateix compositor: «la peça sencera és una espècie de gran zoom sobre els seus huit primers compassos, una variació del tema inicial, dilatat d’un mode extrem en el temps».
Edgard Moreau actua regularment en sales com el Carnegie Hall de Nova York, Philharmonie de Berlín, Musikverein i Konzerthaus de Viena. Es convidat amb freqüència a nombrosos festivals, com Verbier, Salzburgo o el Festival Martha Argerich d’Hamburg, entre d’altres. Col·labora amb directors de renom internacional com Gustavo Dudamel, Pablo-Heras Casado, Elim Chan, Jukka- Pekka Saraste, Andrés Orozco-Estrada o Nathalie Stutzmann. Ha treballat amb destacades orquestres, com la London Symphony Orchestra, New York Philharmonic, Los Angeles Philharmonic o Filarmonica della Scala. La música de cambra ocupa tambié un lloc especial en la seua carrera. Col·labora freqüentment amb grans artistes com Martha Argerich, Daniil Trifonov, Yo-Yo Ma, o András Schiff, així com amb la seua germana Raphaëlle i els seus germans David i Jérémie.