Les Arts s’endinsa en l’opereta amb ‘El cantor de México’, de Francis López, que s’estrena aquest pròxim 4 de novembre, amb l’actriu Rossy de Palma i el tenor José Luis Sola com a protagonistes, sota la direcció musical d’Óliver Díaz i escènica d’Emilio Sagi.
ES representarà en la Sala Principal fins al 12 de novembre, acompanyat per Óliver Díaz, Nuria Castejón, coreògrafa i adjunta de direcció d’escena, Rossy de Palma i José Luis Sola.
Francis López va compondre per al tenor Luis Mariano —un dels grans mites del gènere a Espanya i França durant els anys cinquanta i seixanta— ‘El cantor de México’, el títol original del qual és ‘Le Chanteur de Mexico’, que es va estrenar, amb un èxit irresistible, el 15 de desembre de 1951 en el Théâtre du Châtelet de París.
En 2006, l’obra va tornar a aquest mateix escenari de la mà d’Emilio Sagi, per a posar novament el públic francés en peu amb la seua brillant adaptació de l’obra, en una aplaudida producció amb Rossy de Palma, que onze anys després, traduïda i adaptada a l’espanyol i amb la polifacètica actriu, va causar també sensació en la inauguració de la temporada del Teatre de la Zarzuela de Madrid en 2017.
Les Arts estrena aquest divendres la celebrada coproducció del teatre madrileny amb l’Òpera de Lausana, amb direcció escènica de Sagi, escenografia de Daniel Bianco, vestuari de Renata Schussheim, il·luminació d’Eduardo Bravo i coreografia de Nuria Castejón.
La vistosa proposta de Sagi se submergeix en un univers que voreja el ‘kitsch’, amb una espectacular escenografia de Daniel Bianco, que recrea un món tropical, sofisticat, sensual en l’estètica tecnicolor dels grans musicals de Hollywood.
Un deliri de colors, acompanyat també d’una partitura summament versàtil, en la qual se succeeixen estils i gèneres tan variats com boleros, ‘swing’, mambo, cançó basca, folklore mexicà…, en què el públic reconeixerà nombroses melodies i es familiaritzarà prompte amb moltes més, com apunta el seu director musical Óliver Díaz, que ja va dirigir l’estrena de l’opereta a Madrid.
Per a aquesta nova versió d’‘El cantor de México’, Emilio Sagi ha adaptat l’antic llibret, posant la ficció de l’opereta dins de la ficció del rodatge de la pel·lícula, en la qual el protagonista masculí deixa de sobte la producció i l’equip ha de buscar immediatament un substitut per al ‘partenaire’ d’Eva Marshall, la insofrible i egoista diva cinematogràfica del moment, que encarna Rossy de Palma.
Al seu costat, el pamplonés José Luis Sola, que ja va rebre el reconeixement de públic i crítica a Madrid en l’estrena d’‘El cantor de México’, interpreta Vicente Etxebar, el templat tenor basc i aspirant a estrella que prompte despertarà l’interés de la capritxosa actriu.
Enrique Baquerizo, en la pell del productor Riccardo Cartoni, Sylvia Parejo (Cricri, la seua secretària), Toni Marsol (Bilou), José Luis Martínez (senyor Boucher), Ana Goya (senyora Cécile), María José Suárez (María), Nagore Navarro (Lupita), Miguel Huertas (el mestre del cor) i Eduardo Carranza (Tizoc) completen el repartiment.