La Banda Simfònica Municipal de València interpretarà este divendres 29 de gener a l’Auditori de Les Arts un nou concert adaptat a les circumstàncies de la pandèmia. Es tracta d’una actuació gratuïta en la qual la banda simfònica reduirà el número de músics que actuaran en l’escenari, de manera que es puguen respectar tres metres de distància interpersonal entre els músics, responent a la nova directriu del Servici de Salut Laboral i Prevenció de Riscos Laborals de l’Ajuntament, que amplia d’un metre i mig a tres la distància que ha de guardar-se.
La regidora de Patrimoni i Recursos Culturals, Glòria Tello, ha volgut incidir en que, en estos moments de pandèmia, “les mesures de seguretat amb els instruments de vent, com la distancia interpersonal, són més estrictes que en la resta d’instruments, i és per això que hem estudiat i adaptat els programes musicals perquè per una part puguen ser assajats i, per una altra, interpretats segons les mesures de l’escenari”. Amb estos programes “tots els músics poden assajar i tocar segons el repertori, sense comprometre la seguretat dels seus companys i la del públic”, ha afirmat Tello.
Cal recordar també que l’aforament permés és del 50% amb distància interpersonal de seguretat, que hi ha presa de temperatura, gel hidroalcohòlic i que és obligatori l’ús de mascaretes. “La cultura i la música són segures si es mantenen totes les mesures de seguretat i ens ajuden a dur millor estos temps tan difícils, que esperem i desitgem superar molt prompte”, ha conclós Tello.
D’esta manera, la Banda Simfònica Municipal, davall la direcció del seu titular Rafael Sanz-Espert, interpretarà divendres un repertori d’autors nacionals i internacionals: el concert s’iniciarà amb el pasdoble “València”, de Santiago Lope Gonzalo, qui va ser el primer director titular de la història de la Banda Municipal de València i del qual es commemora el 150é aniversari del seu naixement. El públic assistent també podrà gaudir de la Primera Suite de Gustav Holst, “En un mercado persa” d’Albert W. Ketèlbey, la Suite de Jazz núm. 2 i el Waltz núm. 2 de Dmitri Shostakóvich, el pasdoble ¡Viva la Jota! de Pascual Marquina, així com l’intermedi de la sarsuela “La Pícara Molinera” i “Una noche en Calatayud”, les dos de Pablo Luna.