La Bamberger Symphoniker, amb la direcció del seu titular, el mestre txec Jakub Hrůša, torna a l’abonament del Palau de la Música després de la seua exitosa última actuació de fa dos anys. Esta formació, que es presenta com a ambaixadora cultural de Baviera i Alemanya, interpretarà demà dimarts a la Sala Auditori de Les Arts un programa del gran repertori romàntic centreeuropeu, en el qual destaca el “Concert per a violoncel i orquestra núm. 1” de Camille Saint-Saëns, que serà tocat per la reconeguda violoncel·lista argentina Sol Gabetta i el seu instrument venecià Matteo Goffriller de 1730, Venècia. Este concert és considerat per molts compositors, incloent-hi a Xostakòvitx i Rakhmàninov com el millor de tots els escrits per Saint-Säens. L’Obertura “Egmont” de Ludwig van Beethoven, programada amb motiu del 250 aniversari del genial compositor alemany i, una altra obra mestra de la història de la música com és la romàntica Simfonia núm. 1 de Johannes Brahms, completen el programa.
Jakub Hrůša és titular de la Bamberger Symphoniker i la Filharmònica Txeca, i és el principal director invitat de la Philharmonia. És un convidat habitual de les principals orquestres del món com a la Royal Concertgebouw, Filharmònica de Nova York, Gewandhausorchester Leipzig, Mahler Chamber Orchestra, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, les simfòniques de Chicago, Viena, Tòquio, Wiener Radio, i Melbourne. En 2019-2020 torna amb la Berliner Philharmoniker i debuta amb la Pittsburgh Symphony.
Sol Gabetta, després de recents actuacions amb la Berliner Philharmoniker (Sir Simon Rattle), Los Angeles Philharmonic (Gustavo Dudamel) i la BBC Symphony (Sakari Oramo) en els BBC Proms, esta temporada és artista resident en la Staatskapelle Dresden. Com a part d’esta residència, col·labora amb Thielemann, Sokhiev i Gatti. També és artista resident amb la Bamberger Symphoniker i Jakub Hrůša, de gira per Alemanya i Espanya. Ha guanyat el Premi Herbert von Karajan al Festival de Salzburg de 2018, l’Echo Klassik, de forma biennal, entre 2007 i 2013 i, més recentment, en 2016, com a instrumentista de l’any, per la seua interpretació del “Concert per a violoncel núm. 2” de Peteris Vasks.