La jornada forma part del programa d’acompanyament que reben els i les artistes de la incubadora de talent musical emergent del Centre del Carme.
El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) reuneix professionals del món de la música de llarga trajectòria, emergents i públic a la Sala Refectori per a abordar els riscos i les oportunitats de la indústria musical i donar-los, així, eines per a crear la seua pròpia estratègia. Una jornada que forma part del projecte CCCC Music Lab, la incubadora amb la qual sis artistes emergents experimenten amb nous formats culturals i desenvolupen el seu propi projecte gràcies al Centre del Carme.
La sessió se celebra aquest mateix dijous 13 de gener a les 19.00 hores i compta amb tres referents del sector: Marta Salicrú, Nara Pinto i Victoria Fenoll. El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) i del CCCC, José Luis Pérez Pont, ha destacat que «el Centre del Carme és un punt de trobada on professionals de diferents trajectòries poden compartir les seues experiències». «Des del CCCC Music Lab donem suport a sis artistes en aquesta primera convocatòria i aquestes trobades i tallers juguen un paper clau en el seu present i futur professional perquè afavorim connexions molt enriquidores», hi afig.
Roberto Gimeno, director de la incubadora de talent musical, explica que «aquesta és una més de les trobades que hem realitzat durant aquests mesos d’acompanyament, en la qual no sols aprenen els nostres artistes, sinó també qualsevol persona interessada en el sector». L’objectiu, conta, és «ser un punt d’informació per als qui comencen en la indústria musical, perquè puguen resoldre dubtes, conéixer experiències i, en definitiva, definir la seua estratègia per a fer-se un buit en el món de la música».
Tres professionals de llarga trajectòria tracen oportunitats
Una de les ponents de la trobada és Marta Salicrú, directora de Radio Primavera Sound i amb una llarga trajectòria de més de 15 anys en el periodisme musical. Per què ens hem llançat a escoltar ‘podcast’? Ens ha espentat la pandèmia o hauríem acabat igual encara que no ens hagueren tancat? És possible fer periodisme musical en un ‘podcast’? Monetitzar un ‘podcast’ és una fantasia com ho va ser viure d’un blog? Totes aquestes preguntes relacionades amb la nova narrativa que tant triomfa actualment tractaran de ser resoltes per l’experta.
A Salicrú s’uneix Nara Pinto, amb una experiència de quasi 15 anys programant esdeveniments a Espanya, que abordarà les qüestions que envolten els grans festivals, com encaixa el talent emergent i com afecta a la indústria musical en general. Un sector que està en creixement continu des dels últims 50 anys, que ha sigut especialment castigat per la pandèmia de la COVID-19 i que s’ha situat en primera línia de la promoció musical per a qualsevol banda, novell o artista de llarga trajectòria. Al mateix temps, per al públic els festivals s’han convertit en una destinació ineludible, especialment durant l’època estival.
En la cita no faltarà Victoria Fenoll, ‘managing director’ de l’agència KOS Entertainment i ‘assistant tour manager’ d’Andrea Bocelli, amb una extensa trajectòria en la indústria. Ha treballat en Universal, Warner Music, EMI o Live Nation com a cap de producte i ‘label manager’. La codirectora del CCCC Music Lab, junt amb Gimeno, repassarà exemples i gèneres musicals per a identificar els seus riscos i oportunitats, i durà a terme una revisió de les diferències entre artistes consolidats i emergents, sempre amb la premissa que tot aquest procés siga fidel a la naturalesa de l’artista. Les estratègies que s’hi apliquen segons cada projecte són les que marquen la diferència.
Les tres expertes intercanviaran les seues experiències amb el títol ‘Estratègia musical: riscos i oportunitats’, en un acte que s’emmarca dins de l’acompanyament que ofereix el CCCC Music Lab. Els sis talents seleccionats (Jaime Allepuz, Teyou, Tauro, Pararrayos, Muro María i Anouck The Band) participen en tallers incubadora, jornades d’indústria musical, esdeveniments musicals i gaudeixen d’un seguiment individual durant la seua etapa en la incubadora.
Aquesta primera experiència del CCCC Music Lab va començar el juliol de 2021 i finalitzarà l’abril vinent de 2022, amb la selecció de dos dels sis talents per part del jurat de la convocatòria, que gravaran un senzill cadascun. La marca de guitarres Gibson, que secunda també el projecte, lliurarà dues guitarres per a les i els dos artistes o bandes guanyadores.
El CCCC Music Lab és un projecte impulsat pel Centre del Carme i compta amb la col·laboració de Vibra Mahou, la plataforma de música de Cervezas Mahou, que reforça, així, el seu compromís amb el talent i els músics emergents, amb l’objectiu de continuar generant experiències úniques entorn de la música en directe.