La Diputació de València ha publicat en el BOP la convocatòria d’ajudes a societats musicals ‘Excel·lent, música de banda’ 2025, que compta amb una dotació total de 1,9 milions d’euros. El termini per a sol·licitar estes subvencions finalitza el pròxim 15 de març.
La convocatòria va dirigida a les societats musicals de la província constituïdes com a entitats sense ànim de lucre, amb domicili social en un municipi valencià i que estiguen inscrites en la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana abans de l’1 de gener de 2024.
Gabaldón destaca la tradició musical en molts municipis valencians i anima a demanar les ajudes per a bandes, escoles de música, celebració de concerts i compra de partitures i instruments, entre altres opcio
D’esta manera, les societats musicals valencianes podran sol·licitar ajudes per a destinar-les a cinc finalitats diferents: les bandes de música, les escoles musicals, l’adquisició de partitures per a interpretar l’obra lliure en el Certamen de Bandes de la Diputació de 2025, l’organització d’un concert fora de la província, o l’adquisició d’instruments musicals. Precisament este últim apartat ha vist com la seua partida ha augmentat en 65.000 euros des de la convocatòria de l’any passat, amb la finalitat de poder atendre tota la demanda que va haver-hi al respecte.
El diputat de Bandes de Música, Ricardo Gabaldón, ha ressaltat “la rellevància cultural que té la música de banda a la província de València, sent una de les nostres senyes d’identitat més importants. Són molts els municipis amb tradició musical i per això des de la Diputació tractem d’ajudar a les societats musicals el màxim possible, tant en l’aportació de recursos econòmics per al seu dia a dia com en l’organització d’esdeveniments musicals que ajuden a difondre la seua música i el llegat que deixen dins i fora del nostre territori”.
Les sol·licituds, dirigides al president de la Diputació, es presentaran en la Seu Electrònica de la Diputació de València (www.sede.dival.es), en el catàleg de tràmits, havent de ser presentades en tot cas per un/a representant legal de l’entitat.
Quantia de les subvencions
Per a obtindre l’ajuda destinada a les bandes de música, serà necessari celebrar d’un concert entre l’1 de gener i el 21 d’octubre de 2025 per part de la societat musical sol·licitant. Totes elles rebran una assignació màxima de 1.950 euros si complixen este requisit. A més, podran optar a una ajuda màxima de 500 euros en funció del nombre d’habitants de la localitat en què se situe la societat. Addicionalment, i tenint en compte el nombre de participacions en el Certamen de bandes de la Diputació en els últims anys, podran rebre una ajuda addicional de fins a 3.000 euros.
Quant a la subvenció per a les escoles musicals, l’import a percebre oscil·la entre els 1.500 i els 2.800 euros sobre la base del nombre d’alumnes. Per part seua, per a l’adquisició de partitures de l’obra lliure que hauran d’interpretar les bandes participants en el 48 Certamen de Bandes de Música de la Diputació de València de 2025, s’atorgarà una ajuda màxima de 700 euros per entitat.
El finançament d’un concert fora de la província de València està dirigida a les bandes que van obtindre la major puntuació en cada una de les seccions de l’últim Certamen de Bandes de la Diputació. L’import que rebran va des dels 15.000 euros de la guanyadora de la secció quarta, als 30.000 euros per a la vencedora de la secció primera.
Finalment, la partida per a adquirir instruments, que s’ha vist incrementada en 65.000 euros, cobrix fins a un màxim de 2.000 euros per sol·licitud. En este apartat, a més de finançar la compra d’instruments i accessoris, es podrà destinar els diners a l’adquisició de tauletes per a utilitzar-les en les classes de l’escola de música.