Gustavo Gimeno torna a l’Auditori de Castelló amb dues partitures imprescindibles del repertori simfònic, amb les quals el públic podrà gaudir dels dots de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana: el ‘Quart concert per a piano’, de Beethoven, amb Javier Perianes com a solista, i la ‘Setena simfonia’ de Bruckner.
En aquest sentit, el músic valencià, director musical de la Filharmònica de Luxemburg i de la Simfònica de Toronto, ha destacat el valor de les dues propostes: «‘La Setena’ de Bruckner és no sols una de les més populars del compositor austríac, sinó una de les millors creacions simfòniques de la història. En el ‘cosmos’ brucknerià cohabita el que és grandiós amb l’íntim, el sublime amb el bucòlic, el sacre amb el profà, i aconsegueix crear un món emotiu de gran profunditat i espiritualitat que té una màgica capacitat d’elevar-nos».
«A més, no volíem desaprofitar l’ocasió per a executar la música de Beethoven, no sols per a commemorar el 250 aniversari del seu naixement, sinó també pel seu valor en el context actual, ja que la seua música ens reconforta sempre de manera especial. És a més una gran experiència fer el seu quart concert de piano, el més complet i emotiu, i amb un artista de tal sensibilitat com Javier Perianes, el solista espanyol de més rellevància internacional», ha conclòs.
La coordinació entre l’Institut Valencià de Cultura a Castelló i les Arts, permetrà gaudir del director valencià i la formació titular del Palau de les Arts aquest pròxim dimarts, 22 de desembre, a les 19.30 h.
Les Arts a Castelló
La programació simfònica de les Arts a l’Auditori de Castelló continuarà el pròxim 6 de febrer amb el ‘Rèquiem’ de Verdi, una de les partitures més fascinants i apreciades del repertori sacre, amb solistes com Maria Agresta, Sonia Ganassi i Michele Pertusi.
Posteriorment, el 28 de març, l’espanyol Juanjo Mena, actual titular de la Filharmònica de la BBC, proposa un atractiu programa amb l’obertura de l’òpera ‘Los esclavos felices’, de Juan Crisóstomo de Arriaga, considerat com el ‘Mozart basc’, i la ‘Simfonia concertant per a oboé, clarinet, fagot, trompa i orquestra’, del geni de Salzburg. Com a colofó, dirigeix l’última simfonia que Schubert va compondre, ‘La Gran’, anomenada així per la seua duració i majestuositat, i precursora dels nous aires romàntics.
Per la seua banda, l’ascendent Antonello Manacorda debutarà amb l’OCV el 28 de maig, amb l’obertura del ‘Somni d’una nit d’estiu’ de Mendelssohn-Bartholdy, inspirada en la peça homònima de Shakespeare, seguit del cicle de cançons ‘Les nuits d’eté’ de Berlioz i ‘La mer’ de Claude Debussy.
Després de l’èxit de públic la passada temporada amb la seua primera incursió operística en el Teatre Principal de Castelló amb ‘Les mamelles de Tirésias’, les Arts presenta el 4 de març de 2021 una representació de ‘L’isola disabitata’, de l’espanyol Manuel García, figura clau per al desenvolupament de Gioachino Rossini, de qui va ser primer intèrpret dels seus títols més importants.
Emilio Sagi firma l’adaptació escènica d’un dels últims treballs del tenor, compositor i mestre de cant, una òpera de cambra concebuda per a quatre cantants i acompanyament pianístic.
A més, els cantants del Centre de Perfeccionament continuaran amb el seu cicle de recitals gratuïts al Museu de Belles Arts de Castelló. Les Arts al Belles Arts té programades pròximes actuacions dels joves cantants i pianistes per als dies 14 de gener, 14 d’abril i 27 de maig de 2021.