El Palau de les Arts reuneix primeres figures de la direcció d’orquestra per al seu cicle simfònic en la temporada 2020-2021. La programació de l’Auditori, els debuts de tres destacades figures: Daniele Gatti, Fabio Luisi i Antonello Manacorda, així com les tornades de Gustavo Gimeno, Pablo Heras-Casado i Juanjo Mena al capdavant de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana (OCV).
Amb l’epígraf ‘Les Arts és simfònic’, l’Auditori acull sis cites imprescindibles en què l’OCV i el Cor de la Generalitat Valenciana faran gala de la seua reconeguda solvència i versatilitat amb obres de referència del repertori simfònic i simfoniccoral des de Mozart fins a Xostakóvitx.
Pablo Heras-Casado puja novament al podi de la formació titular de les Arts -després del seu debut en 2013- per a inaugurar, el 17 d’octubre, el cicle amb una de les composicions més extraordinàries del segle XX, la ‘Simfonia Leningrad’ de Xostakóvitx, que s’emmarca dins de la reflexió que les Arts proposa al voltant de la resiliència de l’ésser humà com a ‘leitmotiv’ per a l’inici de temporada.
El director granadí destaca com un dels directors espanyols de major projecció i reconeixement tant a Europa com als Estats Units. Amb treballs amb les principals formacions i teatres, la crítica elogia el seu ampli repertori, que comprèn des de la música antiga fins a les noves avantguardes musicals.
Després d’omplir la sala simfònica de les Arts amb la seua memorable ‘Novena’, Gustavo Gimeno prossegueix la seua incursió en el repertori mahlerià en la seua nova col·laboració amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana.
El valencià més internacional dirigeix el 19 de desembre la ‘Simfonia núm. 3’, una de les partitures més complexes, ambicioses i extenses del compositor austríac que recorre a un impressionant desplegament orquestral i vocal. Acompanyen l’OCV el Cor de la Generalitat, l’Escolania de la Mare de Déu dels Desemparats i la mezzosoprano escocesa Karen Cargill, veu admirada pel seu atractiu timbre i expressivitat, que ha captivat els auditoris més prestigiosos amb les seues interpretacions mahlerianes.