L’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (OFUV), dirigida per Beatriz Fernández Aucejo, inicia una gira de concerts previs a les celebracions del seu 25 aniversari com a formació. Arrancaran el dijous 20 de febrer i el dissabte 22 a la Comunitat Valenciana, a Ontinyent i Llíria respectivament. D’ací es traslladaran a Àvila, on oferiran un concert el 28 de febrer a les 20.30 hores a l’Auditorio Lienzo Norte. Saragossa serà l’última parada de la gira, on oferiran un concert l’1 de març a les 11.30 hores a l’Auditorio de Zaragoza.
El repertori
El leit motiv dels recitals és la música de compositors russos del segle XX. Amb aquest programa, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València pretén donar a conéixer al públic els ritmes russos més característics de l’època. Totes les peces narren una història, des de l’imperi tsarista fins al comunisme i la Unió Soviètica.
A Ontinyent estrenaran programa, i interpretaran diferents peces, entre valsos i poloneses, de compositors com Glazunov i Glinka Txaikovski; hi destaca el ballet de La bella dorment d’aquest últim.
Més avant, a Llíria, repetiran aquestes peces, a les quals s’afegirà la Simfonia Número 12 de Xostakóvitx, que per la seua heroïcitat i grans plans sonors és tan característica de la música russa. Aquest mateix programa conjunt es repetirà en la primera parada de la gira a Àvila.
El concert final, el de Saragossa, està dividit en dues parts. En la primera interpretaran la cantata Aleksander Nevski, de Serguei Prokófiev. Per a això, l’Orquestra estarà acompanyada del Cor Amici Musicae de l’Auditorio de Zaragoza, el director titular del qual és Igor Tantos, i comptarà amb la veu d’Ekaterina Antipova (mezzosoprano). Finalitzaran aquesta visita a la capital aragonesa amb la Simfonia número 12 de Xostakóvitx , peça que s’ha interpretat en altres llocs de la gira.
Beatriz Fernández, directora de l’orquestra, afirma que “és un orgull tenir l’oportunitat d’eixir del nostre entorn per a donar a conèixer qui som i el que som capaços de transmetre mitjançant el missatge de la música. Afrontem amb molta il·lusió aquest repertori de qualitats artístiques molt exigents i, que a més, ens il·lustra amb el rerefons historicopolític del compositor amb la seua Rússia mitjançant la simfonia i el contingut cinematogràfic a les mans d’Eisenstein i la genialitat musical de Prokófiev ”, conclou.