El festival Dansa València continua amb la quarta jornada en diversos espais de la ciutat. Una de les novetats d’aquesta edició del festival Dansa València és l’obertura a les arts vives, un territori transversal que fuig de les etiquetes i que vol generar preguntes al voltant de la creació contemporània més heterodoxa. La quarta jornada del festival, la del divendres 12 d’abril, la protagonitzen tres propostes que fugen de les etiquetes convencionals: ‘Fucking Stage’, de Santiago Ribelles Zorita; ‘Likes’, de Núria Guiu; i ‘Crisálida (o la venganza de Leteo)’, d’Antes Collado.
‘Fucking Stage’, a les 18.00 hores a la sala Matilde Salvador de La Nau, és una proposta del coreògraf i director escènic Santiago Ribelles que indaga en els convencionalismes del teatre i la dansa, i en la relació entre la peça artística que es representa i l’espectador que la contempla.
La manera d’interpretar (o llegir) el que hi ha damunt de l’escenari és la idea general que presideix ‘Fucking Stage’, que interactua amb els espectadors a través de diferents missatges escrits en una pantalla, alhora que es recorre a llocs comuns en els discursos sobre dansa, teatre, art o política.
D’altra banda, la ballarina barcelonina Núria Guiu presenta la seua nova ‘performance’ a la sala Carme Teatre demà a les 20.00 hores. Una reivindicació del cos a cos davant de la intoxicació d’Internet. Una ‘performance’ amb base antropològica i moviments extrets de vídeos populars de YouTube, en què, això sí, l’espectador haurà d’extraure les seues pròpies conclusions.
L’últim projecte de la companyia Antes Collado gira entorn de la noció de cos marginal i la creació de mons escènics metafòrics. ‘Crisálida (o la venganza de Leteo)’, a les 20.00 hores a La Mutant, busca recuperar la potència de la naturalesa més perversa i proposa la restitució de velles formes oblidades que, paradoxalment, són capaces de generar noves maneres de viure.